Hvem er jeg - Lærebog i Skat

af Reinar Petersen
Lærebog i Skat
af Reinar Petersen
Gå til indhold

Hvem er jeg

Om

Reinar Petersen
Født: 1956
Gift med Rita Frank
Bosiddende i Gråsten

Hjemmesidens primære formål: At få udbredt kortspillet skat

Job: Pensioneret efter 41 år ved Gråsten og Sønderborg kommuner (Kultur og fritid, IT)

Fritidsinteresser:
Hus, have, MC, Fodbold 60+, Musik/Koncerter

Har spillet Skat siden jeg var ca. 10 år

Suzuki Intruder VL 1500 LC årg. 1998

I 2018 fik vi pludselig problemer med at den ene cylinder druknede og derfor satte ud.
Gode råd var dyre, for den var ikke til at køre på.
Det viste sig, at det var karburatorens hul til nålen som holder spjældet som var blevet ovalt og derfor passede benzintilførslen ikke.
Som nødløsning blev en større nål sat i, men det var kun en stakket frist.
Benzinforbruget var øget kraftigt til sidst og vi kørte kun max. 12 km på en liter, hvor den før havde kørt 15 km/l.

To nye karburatorer var svære at finde og de var tilmed dyre - et par i Holland skulle koste ca. 14.000,- kr.

Jeg fandt et værksted i Seattle, USA, som havde specialiceret sig i at hovedrenovere karburatorerne til netop Suzuki og flere årgange, som får dette problem.
Efter lange overvejelser og flere mails med værkstedet blev jeg enig med mig selv om at bestille et sæt.
På deres hjemmeside skal man ved bestillingen anføre, hvilket luftfilter man kører med, hvilke udstødningsrør man har og i hvilken højde over vandoverfladen man kører.
Så villle karburatoren være indstillet til det.
Jeg valgt at bestille luftfiler hos værkstedet uden top, det giver mere HK, men larmer lidt mere fra indsugningen.

Prisen på disse to karburatorer løb op i små 8.000,- kr.
Efter modtagelsen sendte jeg så mine gamle retur og fik ca. 1.900,- kr. for dem.

Karburatorerne blev modtaget pr. post, monteret og det kører bare deruda.

Efter det kører den som en drøm og op til 17,5 km/l - det har den aldrig gjort og ydermere kan man mærke de flere HK.

Værkstedet hedder GMan Industries og ligger som sagt i Seattle - klik her.
Kontaktperson var: Gary (GMan) Ford

I samme ombæring spurgte jeg Gary ad, om han havde erfaring med, hvor langt en Suzuki Intruder VL 1500 LC kan køre i sin levetid.
Han fortalte mig at de havde repareret den type, som havde kørt op til 300.000 km.
USA Ture

Se USA turen maj 2009 - klik her


Se USA turen august - september 2012 - klik her


Se USA turen december 2014 - januar 2015 - klik her


Andre rejser


Se Egypten rejsen (Nil krydstogt) december 2019 - januar 2020 - klik her


Tilbage til indhold